Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua




Є питання щодо модернізації охорони здоров’я? Звертайтеся!
Телефон «гарячої» лінії
Головного управління охорони здоров’я
Дніпропетровської облдержадміністрації:
0-800-50-72-50
Як на Дніпропетровщині організована робота служби швидкої медичної допомоги в умовах модернізації охорони здоров’я?

Мета модернізації охорони здоров'я – забезпечити доїзд «швидкої» до пацієнта за 10 хвилин у містах та за 20 хвилин у сільській місцевості. З цією метою із 1 січня 2012 року на Дніпропетровщині діє єдина для всієї області система роботи швидкої медичної допомоги. Тепер завдяки фінансуванню з обласного бюджету, на виклик приїжджає та бригада «швидкої», яка знаходиться найближче до пацієнта. Раніше, приміром, «швидка» з Дніпропетровська не могла виїхати на виклик у Дніпропетровський район.
Крім того, у 2012 році в рамках модернізації охорони здоров’я на Дніпропетровщині майже у 8 разів збільшено фінансування одного виклику швидкої медичної допомоги - із 3 грн до 25 грн. Це дало змогу на 100% забезпечити необхідними медичними препаратами пацієнтів при наданні екстреної медичної допомоги.
З метою підвищення якості та доступності медичних послуг створені додаткові бригади швидкої допомоги, збільшено місця базування бригад з 90 до 136, закуповується нове сучасне обладнання та автомобілі «швидкої». Так у 2012 році Дніпропетровська станція швидкої медичної допомоги вже отримала 14 нових сучасних автомобілів «швидкої».
Як жителі Дніпропетровщини можуть висловити свої зауваження та побажання щодо ходу реформування медичної галузі?

Усі бажаючі можуть висловити свої пропозиції щодо ходу модернізації охорони здоров’я за телефоном Громадської платформи з питань медичної реформи: (056) 377-17-34.
Представники Громадської платформи займаються збором та аналізом пропозицій громадян, які враховуються при прийнятті остаточних рішень у питаннях розвитку якісної медичної допомоги.
Крім того, з метою забезпечення громадського контролю за процесом модернізації охорони здоров’я при кожному Центрі первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД) створені Громадські ради.
Представники Громадських рад уповноважені контролювати, аби усі зміни у роботі амбулаторій загальної практики-сімейної медицини відбувалися згідно з побажаннями пацієнтів. Долучитися до діяльності Громадських рад можуть усі бажаючі. Для цього необхідному звернутися до адміністрації ЦПМСД, в якому Ви обслуговуєтесь.

1.Чи правда, що тепер можна обирати лікаря самостійно?
Це дійсно так. Якщо, наприклад, ви живете в одному районі, а хочете, щоб вас обслуговував лікар (сімейний лікар, терапевт, педіатр, акушер-гінеколог), який працює в іншому районі, і ви згодні до нього їздити на прийом, то маєте право спостерігатися у нього. I таке право вибору мають усі члени вашої родини.

2.Чи буде служба "Швидкої допомоги" працювати більш оперативно?
Мета модернізації охорони здоров'я – забезпечити приїзд "швидкої" до пацієнта за 10 хвилин у містах та за 20 хвилин у сільській місцевості. Щоб зменшити час приїзду карети "швидкої", починаючи з 1 січня 2012 року, на всій території Дніпропетровської області діє принцип екстериторіальності. Це означає, що тепер на виклик приїжджає "швидка", яка знаходиться найближче до пацієнта незалежно від місця його проживання. Це стало можливим завдяки єдиному фінансуванню служби "Швидкої допомоги" з обласного бюджету. Приміром, раніше карета "швидкої" з Дніпропетровського району не могла виїхати на виклик у Магдалинівський район, а "швидка" з міста Дніпропетровськ не могла обслуговувати пацієнтів з Дніпропетровського району.

3.Що таке первинна медична допомога?
Первинна медична допомога – це основна та найважливіша ланка в системі охорони здоров’я.
Первинну медичну допомогу надають лікарі загальної практики: сімейні лікарі, терапевти, педіатри, акушери-гінекологи.
Первинна медична допомога включає діагностику та лікування найпоширеніших хвороб, травм, патологій. Лікарі загальної практики здійснюють профілактику захворювань, діагностують та лікують нескладні випадки захворювань, у разі необхідності – направляють пацієнтів до вузькопрофільних спеціалістів або на лікування у стаціонар.
У сільській місцевості первинна медична допомога надається у сільських амбулаторіях, фельдшерсько-акушерських пунктах, медичних пунктах, у містах – в амбулаторіях загальної практики. Переважна більшість амбулаторій у містах створена на базі поліклінік. Амбулаторії є структурними підрозділами центрів первинної медико-санітарної допомоги, кожен з яких об’єднує декілька амбулаторій.
Заклади первинної медичної допомоги фінансуються з районних та міських бюджетів.
Забезпечення ефективності первинної медичної допомоги – одна з головних цілей модернізації охорони здоров’я.

4.Чи виключно всі терапевти та педіатри будуть перекваліфіковуватися у сімейних лікарів?
Педіатри та терапевти, які пройдуть перекваліфікацію за фахом «сімейний лікар», надаватимуть первинну медичну допомогу. На вторинному рівні залишаються терапевти та педіатри, які надаватимуть допомогу пацієнтам в стаціонарних умовах (в терапевтичних та педіатричних відділеннях лікарень), а також консультуватимуть сімейних лікарів.

5.Чи будуть сімейні лікарі надавати консультації пацієнтам по телефону? Сімейний лікар, який обслуговує всю родину протягом тривалого часу, враховуючи особливості стану здоров’я кожного з членів сім’ї, може надавати консультації своїм пацієнтам по телефону. Програми «місцеві стимули», що прийняті у всіх містах та районах Дніпропетровської області, передбачають забезпечення сімейних лікарів безкоштовним мобільним зв’язком.

6.Чи не змінився номер телефону для виклику «швидкої» медичної допомоги? Номер телефону для виклику «швидкої» медичної допомоги не змінився. Він єдиний для всієї території області – 103.

7.Якщо раніше людина у разі хвороби йшла до своєї поліклініки, куди тепер вона має звертатись?
Мешканці Дніпропетровської області, як і раніше звертаються за медичною допомогою до дільничних терапевтів, дільничних педіатрів, акушер-гінекологів, сімейних лікарів в заклади охорони здоров’я до яких вони були прикріплені за дільничним принципом. Ці заклади сьогодні мають назву центри первинної медико-санітарної допомоги зі структурними підрозділами – амбулаторіями загальної практики сімейної медицини.

8.Чим обов’язки сімейного лікаря відрізняються від обов’язків терапевта?
Сімейний лікар – це не терапевт з розширеними обов’язками. Він не зосереджений на одному захворюванні, може комплексно оцінити стан здоров’я та назначити лікування з урахуванням всіх особливостей пацієнта. Завдяки тому, що сімейний лікар обслуговує всю родину, він може вчасно виявити захворювання та направити пацієнта до вузькопрофільного спеціаліста. Сімейний лікар організовує лабораторні дослідження, здійснює профілактику сезонних і спадкових захворювань, консультує населення з психологічних питань, питань планування сім’ї тощо.

9.Який графік роботи у сімейного лікаря?
Сімейний лікар працює щоденно: приймає пацієнтів в амбулаторії загальної практики сімейної медицини, здійснює виклики вдома, чергує у вихідні та святкові дні. Дізнатися про графік роботи свого сімейного лікаря Ви можете у найближчий до Вашого місця проживання амбулаторії загальної практики сімейної медицини.

10.Як будуть здійснюватись лабораторні дослідження в центрах первинної медико-санітарної допомоги?
Базові дослідження (аналіз крові, сечі, вимірювання рівня глюкози у крові, ЕКГ) можна пройти безпосередньо у закладах первинної медико-санітарної допомоги (в амбулаторіях). Якщо виникає необхідність більш детального обстеження і консультування, лікар первинної допомоги (сімейний лікар, терапевт, педіатр, акушер-гінеколог) видає направлення до лікувального закладу вторинного рівня. Обсяг необхідних обстежень визначається захворюванням пацієнта.

11.Чи можна потрапити на прийом до вузькопрофільного спеціаліста без візиту до сімейного лікаря? Хто при цьому виписує лікарняний?
Можна потрапити на прийом до вузькопрофільного спеціаліста без направлення, якщо пацієнт вже спостерігається у цього лікаря і входить в його диспансерну групу. Якщо ж пацієнт вперше звернувся до лікувального закладу, то бажано спочатку прийти на прийом до лікаря загальної практики (сімейного лікаря, терапевта, педіатра). Після попереднього обстеження, він визначить захворювання та у разі необхідності направить пацієнта до вузькопрофільного спеціаліста. Лікарняний лист виписує той лікар, який лікує пацієнта.

12.Чи потрібно записуватися на прийом до лікаря загальної практики?
Для уникнення очікування у черзі потрібно попередньо записуватись на прийом до лікаря загальної практики (сімейного лікаря, терапевта, педіатра, акушер-гінеколога). Але якщо стан здоров’я хворого потребує невідкладної допомоги, він може звертатися до лікаря без попереднього запису.

13.Чому я повинен лікуватись у лікаря загальної практики, якщо більш кваліфіковану допомогу я можу отримати у вузькопрофільного спеціаліста?
Хворий не завжди може чітко визначити який фахівець йому потрібен, наприклад хірург або травматолог. Лікар загальної практики (сімейний лікар, терапевт, педіатр, акушер-гінеколог) має відповідну підготовку, тому у разі необхідності, зможе відразу чітко направити пацієнта до потрібного лікаря. Саме він налагоджує зв'язок з вузькими спеціалістами.

14. Куди звертатися, щоб висловити свої зауваження та пропозиції щодо ходу модернізації охорони здоров’я у Дніпропетровській області?
Сьогодні кожен мешканець Дніпропетровської області має змогу висловити свої пропозиції відносно того, яким має бути медичне обслуговування. Збором та аналізом звернень громадян займається Громадська платформа з питань реформування охорони здоров’я.
До складу Громадської платформи входять представники обласної ради ветеранів, обласної профспілкової організації працівників охорони здоров’я України, обласної організації «Берегиня України» та Громадської ради при Дніпропетровській облдержадміністрації, яка об’єднує провідні громадські організації регіону.
На основі звернень громадян члени Громадської платформи формують реальні пропозиції щодо необхідних змін у медичній галузі. Ці пропозиції враховуються органами влади при прийнятті остаточних рішень. Усі бажаючі можуть звернутися до представників Громадської платформи за телефоном: +38 066 416 47 50.
Крім того, продовжує роботу цілодобова «гаряча» телефонна лінія Головного управління охорони здоров’я Дніпропетровської облдержадміністрації: 0-800-50-72-50.

рррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррррроооооооооооооооооооо
КЗОЗ "Межівський РЦП МСД"
вул. Сонячна, 12,
смт Межова, Дніпропетровської обл., 52900
тел. (05630) 62-1-50
Телефонна
"гаряча лінія"

КЗОЗ "Межівський РЦП МСД"
0-5630-62-1-50
Приймальня громадян
вул. Сонячна, 12,
смт Межова, Дніпропетровської обл., 52900
тел. (05630) 62-1-50
Електронна пошта
mezhovacpmsd@ukr.net
рррррррррр
КЗ "Межівська ЦРЛ" ДОР"
вул. Сонячна, 12,
смт Межова, Дніпропетровської обл., 52900
тел. (05630) 62-5-34
Телефонна
"гаряча лінія КЗ "Межівська ЦРЛ" ДОР"

0-5630-62-5-34
Приймальня громадян
вул. Сонячна, 12,
смт Межова, Дніпропетровської обл., 52900
тел. (05630) 62-5-34
Електронна пошта
crl@mezhova.dp.ua
оооооооооооо
МОЗ України
вул. Грушевського 7,
м. Київ, 01601
тел. (044)253-61-94,
факс (044)253-40-17
Телефонна
"гаряча лінія"
МОЗ України

0-800-801-333
Приймальня громадян 
вул. Ярославська,41 
м.Київ, 04071 
(044)425-05-26
Електронна пошта
МОЗ України

moz@moz.gov.ua