www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Субота, 20 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Відділ економічного розвитку, торгівлі та державної реєстрації Межівської райдержадміністрації про легалізацію найманої праці
Версія для друку Написати листа
Заробітна плата – це невід’ємне право кожного громадянина України. Згідно ст. 43 Конституції України кожен громадянин має право:

    - на належні, безпечні і здорові умови праці;
    - на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом;
    - захист від незаконного звільнення;
    - право на своєчасне одержання винагороди за працю.
    Від розміру заробітної плати залежить розмір податку на доходи фізичних осіб - одного з основних джерел наповнення місцевого бюджету, а у майбутньому від розміру заробітної плати залежить розмір пенсії.
    На жаль, такі негативні явища, як використання праці найманих робітників без укладення трудових договорів, виплата заробітної плати в «конвертах» або у розмірі нижче законодавчо встановленого розміру залишаються актуальними.
    Сьогодні від «тіньових» розрахунків втрачає бюджет, а через непоінформованість і низький рівень свідомості дорогою ціною платять і самі наймані робітники.
    Явна ознака прихованої зайнятості, коли оформлюють на роботу погодинно, проставляють у табелі робочого часу 2 або 4 години, тоді як найманий працівник працює по 8 годин на день. Відповідно й показують зарплату за 2 або 4 години, а решту платять у конвертах. У результаті втрачається частка майбутньої пенсії та страхового стажу.
    Крім того існує багато випадків, коли працівники отримують офіційну зарплату на рівні або меншу за мінімальну, а решту зарплати у «конверті», а інколи і мінімальної заробітної плати офіційно не отримують.
    Необхідно відзначити, що робочою групою з питань легалізації найманої праці та зайнятості населення Межівської райдержадміністрації протягом січня – червня 2017 року здійснено об’їзди суб’єктів підприємницької діяльності на предмет додержання ними законодавства про працю та державної реєстрації.
    Зафіксовано, як здійснення підприємницької діяльності без реєстрації ( ринок смт.Межова) так і наймана праця без оформлення трудової угоди.
    Всього з початку 2017 року проведено 8 засідань комісії та легалізовано 23 робочих місць.
    З приводу здійснення підприємницької діяльності без реєстрації направлено листи до Межівського відділення поліції Синельниківського ВП ГУНП у Дніпропетровській, щодо незареєстрованої найманої праці направлено листи до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області.
    За результатами роботи комісії прийняті відповідні рішення. Протоколи були направлені підприємцям з рекомендаціями зареєструвати трудові відносини з найманими працівниками або зареєструвати господарську діяльність.
    Робоча група і надалі буде здійснювати об’їзди суб’єктів підприємницької діяльності та проводити роз’яснювальну роботу з питання легалізації, як найманої праці так і державної реєстрації підприємництва.
    Мораторій на проведення органами державного контролю планових заходів у сфері господарської діяльності продовжено до кінця 2017 року, але у 2017 році платники єдиного податку (як ФОП, так і юридичні особи), які не є платниками ПДВ, перевіряються на загальних підставах. До 2017 року вони звільнялися від перевірок Законом 4448-17, але з 01.01.2017 року його дія припинена. Тобто з 01 січня 2017 року знято обмеження щодо перевірок Держпраці, ПФУ та інших організацій.
    У 2017 році - проводити перевірки у сфері праці можуть і органи місцевого самоврядування (ОМС). Оскільки ОМС краще володіють інформацією про стан дотримання законодавства про працю на території своєї територіальної громади, ніж управління Держпраці, які територіально розташовані в обласних центрах.
    Це реалізовано у законодавчому полі. Згідно із Законом України від 06 грудня 2016 року № 1774-VІІІ (набрання чинності - 1 січня 2017 року), Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон № 280) доповнено нормами про те, що ОМС при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення можуть проводити перевірки:
    - на підприємствах, в установах та організаціях, що перебувають у комунальній власності відповідної територіальної громади (ч. 2 ст. 17).;
    - на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності;
    - фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників (ч. 3 ст. 18). (Органи місцевого самоврядування з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади можуть виступати з ініціативою щодо перевірок, організовувати їх проведення, а при здійсненні повноважень у сфері контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення проводити перевірки на підприємствах, в установах та організаціях, що не перебувають у комунальній власності, а також фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників).
    Відповідно до постанови від 26 квітня 2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання об’єднаних територіальних громад, належать:
    1) здійснення на відповідних територіях контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством;
    2) накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення у порядку, встановленому законодавством.( ст.34 доповнено ч.3 згідно із Законом № 1774-VIII від 06.12.2016).
    Закон про місцеве самоврядування закріплює за ОМС право проводити перевірки і накладати штрафи, але реалізувати це право виконавчі органи зможуть лише після затвердження відповідного Порядку проведення перевірок і накладення штрафів.
    Метою всіх заходів повинно бути подолання тіньової зайнятості, легалізації заробітної плати, забезпечення виплати заробітної плати не нижче мінімального рівня.
    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор