Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


На Дніпропетровщині упереджено розповсюдження схемного податкового кредиту на суму понад 22 млн гривень

    Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області в черговий раз упереджено реалізацію фіктивного податкового кредиту.
    Так, основним завданням групи пов’язаних підприємств (вид діяльності – оптова торгівля зерном) було розповсюдження фіктивного податкового кредиту, сформованого за рахунок придбання «сільгосппродукції».
    Суть схеми полягала в тому, що підприємства придбавали шрот соняшниковий, проте даний вид товару був отриманий шляхом «скруток» та маніпулювання кодами УКТЗЕД у податкових накладних. Згідно з наявними документами товар був отриманий як бутилі скляні. Виробники зазначеної сільгосппродукції в ланцюгах придбання відсутні, що призвело до утворення та розповсюдження фіктивного податкового кредиту на суму понад 22 млн гривень.
    За результатами проведених заходів ГУ ДПС у Дніпропетровській області припинено реалізацію фіктивного податкового кредиту шляхом внесення даних підприємств до переліку ризикових відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165.

    Олексій Любченко: Я готовий взяти на себе зобов’язання не виходити на перевірки бізнесу з обігом менше 50 млн EUR, крім ризикових

    Законодавцем надано право Кабінету Міністрів України знімати обмеження на проведення податкових перевірок. З огляду на це на листопад-грудень 2020 року заплановано 812 перевірок на загальну суму ризиків понад 5 млрд гривень. Про це заявив Голова ДПС Олексій Любченко в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».
    За його словами, наразі залишаються зупиненими 353 планові перевірки платників податків, за якими загальна сума ризиків несплати податків складає 39 млрд грн. Це ті перевірки, які були розпочаті, але зупинені 18 березня через карантин.
    Голова ДПС також наголосив, що готовий відмовитися від перевірок суб’єктів господарювання з обігом менше 50 млн EUR.
    «Я можу взяти на себе зобов’язання – менше 50 млн EUR не виходити, окрім ризикових. Це моя особиста позиція. Окрім ризикових, підкреслю», – наголосив Голова ДПС.
    P.S. Голова ДПС дав доручення структурним підрозділам підготувати та оприлюднити профілі ризиків.

    Олексій Любченко: При заявці в 96 млрд грн відшкодовано 104,3 млрд гривень. Такого не було ніколи

    За підсумками січня-вересня цього року при заявці 96 млрд грн було відшкодовано 104,3 млрд грн ПДВ. Тобто ДПС почала скорочувати накопичені на 1 січня 2020 року залишки невідшкодованого ПДВ. Таких результатів ще не було. Про це заявив Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко в інтерв’ю інформаційному агентству «Інтерфакс-Україна».
    «У вересні було заявлено та відшкодовано по 11,5 млрд грн. У липні-серпні цього року заявлено на 0,2 млрд грн та 0,4 млрд грн більше, ніж відшкодовано. А з квітня по червень відшкодування перевищувало заявки: у квітні – на 2,2 млрд грн (відшкодовано 12 млрд грн.), у травні – на 1,2 млрд грн (12 млрд грн), у червні – на 0,8 млрд грн (11,6 млрд грн). Тобто ми ще й віддаємо борги», – наголосив Олексій Любченко.
    Він також розповів, що у вересні середньомісячна ефективність була на рівні 3,2 %, у квітні – 2,67 %, а за минулий рік – 2,68%.
    «Ми побачили парадоксальну ситуацію. По суті обсяг декларацій з ПДВ ­– це мікромодель ВВП – з лютого по квітень йшов спад, але в липні-серпні повернувся до зростання. Причому зростання гарне: було близько 550 млрд грн в місяць, а зараз вже перевищило 700 млрд гривень»,– зазначив Олексій Любченко.
    За його словами, починають оживати окремі «вічні» галузі – торгова, харчова та легка промисловість. Показники зростають ще й тому, що порушникам не вдається легалізувати контрабанду, а отже у білого бізнесу нечесної конкуренції та тиску менше.
    «Коли ми перший раз з журналістами зустрічалися весною, я чітко зафіксував: «мінус» 44 млрд грн вся країна не виконувала загальний фонд держбюджету. А на 1 жовтня вже залишалося «мінус» 10 млрд грн. У жовтні ми перекриємо ще 5 млрд грн мінімум, і за січень-жовтень 2020 року виконання загального фонду держбюджету очікується на рівні 108,5 відсотка, або плюс майже 33 млрд грн. І якщо всі інші адміністратори доходів бюджету вийдуть на «нуль», то залишиться на дві місяці перекрити 5 млрд грн. Це цілком реально, і Уряду доведеться думати не про адміністрування внутрішніх податків, а виключно про керування держборгом», – впевнений Олексій Любченко.

    Інтерфейс Електронного кабінету удосконалено

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/437386.html повідомила наступне.
    Державною податковою службою України з метою забезпечення широкого доступу платників податків до отримання електронних сервісів та поліпшення умов щодо реалізації платниками податків прав та обов’язків удосконалено інтерфейс Електронного кабінету.
    Оновлений інтерфейс Електронного кабінету відповідає вимогам створення офіційних вебсайтів (вебпорталів) органів виконавчої влади, є доступним користувачам з порушенням зору, слуху, опорно-рухового апарату, мовлення та інтелектуального розвитку, а також з різними комбінаціями порушень.
    Нагадуємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету, яка відповідно до законодавства є відкритою, надається без використання кваліфікованого електронного підпису, до приватної частини – після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
    У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до служби підтримки за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0) або за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/.

    Закон України № 786: щодо штрафів за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ, що відповідно до п. 73 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підлягають перегляду неузгоджені та несплачені станом на 23 травня 2020 року штрафні санкції, нараховані з 01 січня 2017 по 31 грудня 2019 року, за порушення платниками ПДВ граничного строку для реєстрації податкових накладних (далі – ПН) та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних (далі – РК) в ЄРПН, складених за:
    операціями, що звільняються від оподаткування ПДВ;
    операціями, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою;
    операціями, що не передбачають надання ПН отримувачу (покупцю), а також ПН, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» – «г» п. 198.5 ст. 198 ПКУ;
    відповідно до ст. 199 ПКУ;
    відповідно до абзацу одинадцятого п. 201.4 ст. 201 ПКУ.
    Ця норма поширюється на випадки, коли грошові зобов’язання неузгоджені (відповідні податкові повідомлення-рішення знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження). У такому разі, контролюючий орган за місцем реєстрації платника ПДВ має здійснити перерахунок суми штрафу і надіслати (вручити) такому платнику нове податкове повідомлення-рішення із зазначенням нових розмірів штрафів.
    Закон України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 786) вніс дві суттєві зміни у цю процедуру.
    По-перше, зазначені правила щодо перегляду штрафних санкцій були уточнені. Встановлено, що період, за який у платника ПДВ є право на перегляд, розпочинається з 01 січня 2017 року і закінчується 22 травня 2020 року (тобто датою набрання чинності Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»).
    По-друге, розмір нарахованих і неузгоджених штрафів знижено вдвічі від попередніх розмірів.
    Так, штрафи становлять:
    у разі відсутності реєстрації ПН/РК– 2,5 % від обсягу постачання без ПДВ, але не більше 1 700 гривень;
    у разі несвоєчасної реєстрації ПН/РК – 1 % від обсягу постачання без ПДВ, але не більше 510 гривень.
    Зміни, внесені Законом № 786 до пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ набрали чинності з 08 серпня 2020 року.

    До уваги платників ПДВ!

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок зупинення).
    Відповідно до п. 6 Порядку зупинення питання відповідності/невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ розглядається комісією регіонального рівня.
    Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
    Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
    Інформацію та копії документів, подані платником ПДВ, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
    За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника ПДВ, яке платник ПДВ отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
    Враховуючи вищевикладене, для розгляду питання щодо виключення платника ПДВ з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника ПДВ, такому платнику необхідно подати документи, керуючись п. 6 Порядку зупинення.

    Застосування податкової соціальної пільги

    Павлоградсько-Синельниковський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок оподаткування доходів фізичних осіб регулюється Податковим кодексу України (далі – ПКУ), згідно з п.п. 169.2.1 п. 169.1 ст. 169 якого встановлено, що податкова соціальна пільга (далі – ПСП) застосовується до нарахованого платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) місячного доходу у вигляді заробітної плати (п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ) тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
    Підпунктом 169.2.3 пункту169.2 статті 169 ПКУ наведено кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до яких ПСП не може бути застосована.
    Так, до цього переліку відносяться доходи, інші ніж заробітна плата; заробітної плати, яку платник ПДФО протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету та доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

    Фізичні особи податкову декларацію з плати за землю до контролюючих органів не подають

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
    Норми визначені п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Пунктом 286.2 ст. 286 ПКУ встановлено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
    Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (абзац перший п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
    У аналогічному порядку контролюючі органи здійснюють нарахування сум орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
    Отже, фізичні особи (громадяни), які оформили правовстановлюючі документи на земельну ділянку (свідоцтво про право власності або користування земельної ділянки) або договори оренди земельної ділянки державної та комунальної власності, не подають до контролюючих органів податкові декларації з плати за землю.
    Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

    Реєстрація ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем в органі ДПС не за місцем проведення торгівлі: наслідки

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
    Норми встановлені ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).
    Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на один рік і підлягають обов’язковій реєстрації в органі ДПС, а у сільській місцевості – і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб’єкта господарювання .
    У разі реєстрації суб’єктом господарювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними виробами (тютюновими виробами) в органі ДПС за місцем реєстрації своєї реєстрації, а не за місцем торгівлі, то ст. 17 Закону № 481 не передбачено застосування штрафів за таке порушення.
    Водночас такому суб’єкту господарювання необхідно здійснити реєстрацію ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) у загальному порядку в органі ДПС за місцем проведення торгівлі.

    Відчуження земельної ділянки із свердловиною: що з декларуванням рентної плати за спеціальне використання води?

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата), зокрема визначено первинних водокористувачі – суб’єктів господарювання, а також фізичних осіб – підприємців, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів.
    Норми встановлені п. 255.1 ст. 255 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Об’єктом оподаткування Рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі (п. 255.3 ст. 255 ПКУ).
    Статтею 49 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР визначено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування (далі – Дозвіл), який видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
    Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) Дозволу здійснюється відповідно до Закону України від 06 вересня 2005 року № 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
    У разі відчуження земельної ділянки з свердловиною, у тому числі прав на свердловину та припинення дії дозволу на спеціальне водокористування, суб’єкт господарювання припиняє подання податкової декларації з Рентної плати.
    При цьому останнім звітним (податковим) періодом для подання податкової декларації з Рентної плати за таких умов, є звітний період, у якому було припинено дію Дозволу.
    За інших умов власник діючого Дозволу є платником Рентної плати до закінчення/ анулювання строку його дії.